Vissza -
Back - Retour
NEPTUNRA FELTÖLTÖTT VÉLEMÉNYEK
Alább hallgatók véleményét idézem, melyet a másodikosoknak a
2021-i őszi félévben előadott
Elméleti Mechanika A
tárgyhoz fűztek.
Minden véleményezőnek köszönöm, hogy vette a
fáradságot az értékeléshez. Azért itt osztom meg a Neptun-ba írt
véleményeket, hogy válaszolhassak is rájuk, talán hasznos
olvasmány lesz.
Normál
szint
"Nagyon tetszett a módszer, ahogyan a jelenléti órákat is
felvettük, így vizsgára készülés közben azokat is könnyedén, jó
minőségben újra lehetett nézni."
A teams nemcsak a távolléti órákhoz
hasznos.
"A saját, és évfolyamtársaim értékelése alapján azt
vettem észre, hogy a tárgyon átmenni nem nehéz, viszont jó
jegyet szerezni az. Ez nem feltétlen probléma, csupán
észrevétel, ugyanakkor úgy gondolom, hogy szorgalmi szinten
jelest kapni nagyon nehéz, talán a legnehezebb teljesítmény az
egész szakon."
Jól vette észre! A negyedik félévi
Elektrodinamika után nem változott a véleménye a vizsgánk
nehézségéről?
"Az oktató nagyon jól végzi a munkáját. Jegyzetével és nagyon jó
kommunikációs képességével érdekes órákat tart és csak ajánlani
tudom másnak is, hogy vegyen részt az óráin."
Igyekeztem.
"Látható, hogy nagyon szereti ezt az órát tartani, és nagyon
lelkiismeretesen végzi a munkáját. Ugyanakkor számomra az órák
nehezen követhetőek voltak, nagyon könnyen kalandozik el más
témákra, melyek zavarhatják az óra menetét, érthetőségét.
Személy szerint a felvett órák újranézésével sokkal
hatékonyabban tudtam tanulni, mivel át tudtam ugrani a
tananyaggal nem kapcsolatos részeket. Azoknak a kivágásával
viszont nagyon hasznosnak találtam a magyarázatait, az
alapvetően is jól, szépen megírt jegyzetéhez hasznos
kommentárokat fűz. A vizsgákon szerintem rendes volt, és
rendkívül rugalmas."
Minden előjelű bírálatát vettem.
"Az órákon nagyon sokszor elkalandozik, nem releváns dolgokról
beszél. Ezt azzal magyarázza, hogy a tárgy nehézsége miatt jó
néha egy kis szünetet tartani. Ezzel egyáltalán nem értek egyet.
Annyit beszél más dolgokról, hogy így képtelenség leadni
rendesen az anyagot, egyszerűen nincs rá ideje. Inkább 45 perc
után tartson egy 15 perces szünetet, de azt a 45 percet beszélje
végig a tananyagról, mint ahogy minden más tanár csinálja. Most
18 percenként megszakítja az előadást, iszonyú zavaró. Sajnos a
táblára nem ír, hanem a jegyzetet vetíti ki, és azon magyaráz.
Ezzel több baj is van. Az egyik, hogy így nagyon megnő a
leadható anyag mennyisége, a táblára való írás egy mennyiségi
keretet szabna a tárgynak (a vizsgára brutális mennyiségből kell
felkészülni). A másik, hogy a jegyzetben a levezetések elég
hiányosak, néha szóban mondja el, hogy egyik dologból hogy
következik a másik, ez így nehezen követhető. Inkább írja le a
táblára."
Köszönöm koherens véleményét. Minden részletében negatív,
fájlalom, hogy egyáltalán nem vált a javára a kurzus.
Elkalandozás: Részben igaz, sajnálom, ha a
kulturális kitekintőkből nem profitált. A más tárgyakkal való
szövevényes átfedésekről valóban túl sokat beszéltem önöknek,
márpedig ezeket az oktatóknak egymás között kellene
tisztázniuk.
18 perces megszakítások: Elmondtam önöknek, hogy
oktatásmódszertani javaslat alapján kísérletképpen vezettem
be, majd mivel nem vált be, megszüntettem. Mindezt nem
említette a bírálatban, így tényleg érthetetlen.
Táblára írás: Nem
emlékszik arra, hogy a félév első időszakában az órákat
egy baleset miatt sínbe tett lábbal, ülve kellett
tartanom, s később távoktatásra tértünk át?
Ezektől függetlenül, minként arról a kurzus elején
tájékoztattam önöket, gerincsérülésem miatt nem tudok táblás
órát tartani. Azután a szintén 3. félévi valószínűségszámítást
vetítéssel adják elő, majd a 4. félévben az optikát is. Nálunk
sok a más tárgyakkal átfedő rész, ezeket külön célszerű
diákkal átvenni, hiszen korábban már hallották.
Nagy az anyag: Ha az egész új lenne, akkor valóban nagynak
látszik. Csakhogy normál szinten a diák száma ~340, kevesebb,
mint a két másik fenti vetített tárgyukban. Ráadásul hatalmas
volt az átfedésünk más tárgyak tematikáival, az új anyag
diáinak száma jóval kisebb. Továbbá a normál szintű anyagunk
csökkentett a pár évvel ezelőttihez képest, miként ez
kiviláglik a jegyzetből és a tételjegyzékből is. Ezen
felül idén először kizártam a más előadásokkal legerősebben
átfedő tételeinket a vizsgánkról. A megmaradt normál szintű
tételek közül még mindig jó néhány előfordul más tárgyaknál
is. Mindezekről nem szólt, pedig a "brutális" jellegen erősen
enyhítenek.
Hiányosak a levezetések: Pedig részleteseknek szántam őket,
aztán a szóbeli magyarázatom a levezetéseket még érthetőbbé
akarta tenni, nem követhetetlenebbé. Ha kérdései maradtak
fenn, remélem kihasználta a konzultációkat.
Szorgalmi szint
Nem érkezett szöveges vélemény.
Utoljára érintve 2022. augusztus — Last touched August, 2022 —
Touché la dernière fois en
Août 2022.
Oldal vége - End of page - Fin du page